Jei galvojate apie UAB steigimą, bet nesijaučiate užtikrinti ir nežinote nuo ko pradėti, arba norite sužinoti daugiau apie tai, kas yra UAB ir kokie dokumentai bus jums reikalingi, mes pateiksime jums visą reikalingą informaciją. Įsteigti UAB reiškia sukurti atskirą juridinį asmenį, nepriklausanti vien tik jums asmeniškai. Bet koks pelnas priklauso įmonei (ne jums), o norint gauti pajamų reikės atsiimti pinigus kaip atlyginimo išmoką, dividendus ar paskolą. 

UAB turi ir daugybę privalumų, todėl ši įmonės forma yra viena populiariausių Lietuvoje.

UAB veikla

UAB organizavimo veikla ir veiklos forma taip pat laikoma naudingiausia dėl esminių įmonės reikalų sprendimo mechanizmo. UAB akcininkai gali būti Lietuvos ar užsienio fiziniai ar juridiniai asmenys. Pagal Lietuvos Respublikos akcinių bendrovių įstatymą akcininkams nėra taikomi jokie apribojimai ar specialūs suvaržymai. UAB paprastai užsiima veikla kuri generuoja pelną. UAB privalumai:

  • Sumažėjusi atsakomybė – įsteigę verslą kaip atskirą juridinę tapatybę savininkai gali sumažinti savo asmeninę atsakomybę, tarkim verslo bankrutavimo atveju;
  • Teisinis atskyrimas – kadangi įmonė turi savo teisinį statusą, lengviau atskirti asmeninį ir viešąjį gyvenimą. Bendrovė gali pati turėti turto;
  • Finansavimo galimybės – dėl „oficialesnio“ steigimo pobūdžio UAB gali lengviau gauti finansavimą iš bankų ir privačių investuotojų;
  • Vardo apsauga – įregistruotas UAB automatiškai apsaugo jūsų įmonės pavadinimą ir neleidžia kitiems juo naudotis;
  •  Reputacija – turint UAB galima lengviau konkuruoti rinkoje, taip pat pritraukti klientų ar verslo partnerysčių;
  •  Mokesčių lengvatos – individualios įmonės verslininkai paprastai sumoka daugiau mokesčių nei UAB savininkai. Nors bendrovės pelnas yra apmokestinamas pelno mokesčiu, direktoriai gali tiesiogiai gauti atlyginimą ar dividendus, kurie apmokestinami atskirai nuo įprastų pajamų.

Kokius veiksmus reikia atlikti, norint įregistruoti uždarąją akcinę bendrovę (UAB)?

Uždaroji akcinė bendrovė yra savarankiškas juridinis asmuo. Todėl, palyginti su individualiu verslininku ar bendrija, registruojant UAB bendrovę keliami visai kitokie reikalavimai. Šie veiksmai padės jums įregistruoti UAB:

  • Unikalaus įmonės pavadinimo pasirinkimas;
  • Banko sąskaitos atidarymas;
  • Įmonės registracijos adreso pasirinkimas;
  • Steigiamųjų dokumentų rengimas;
  • Įstatinio kapitalo apmokėjimas;
  • Įmonės įregistravimas juridinių asmenų registre;
  • Registracija socialinio draudimo fonde(sodra) ir mokesčių inspekcijoje VMI.

UAB dokumentų užpildymas ir pateikimas

Visus reikiamus dokumentus galima užpildyti Juridinių asmenų registrų centro savitarnos sistemoje. Tam jums prireiks kvalifikuoto elektroninio parašo.Tačiau dažniausiai steigiant UAB tenka susidurti su reikiamų dokumentų paruošimo problema ir įmonės steigimas gali strigti, todėl lengviau kreiptis į profesionalią įmonę, kuri greitai ir lengvai paruoš jums visus reikiamus dokumentus. Visi dokumentai turi būti notaro patvirtinti, taip pat reikia pateikti išrašą iš banko apie pradinio kapitalo sumokėjimą – 2500 eur pervedimą į naują įmonės sąskaitą.

Pavadinimo pasirinkimas

Negalite turėti verslo be įmonės pavadinimo!

Pairinkti tobulą įmonės pavadinimo, kuris būtų ne tik patrauklus bet ir perteikiantis jūsų verslo esmę, nėra lengva. Labai svarbu pasirinkti gerą įmonės pavadinimą, jei jis bus sėkmingas ir išskirtinis tarp konkurentų, įgausite pranašumą. Klientai įmonės pavadinimą dažnai sieja su jo teikiama verte. Kad įsitikinti ar jūsų norimas pavadinimas nėra užimtas rekomenduojama jį patikrinti Juridinių registrų centro sistemoje. 

UAB steigimo dokumentai

  • Steigėjų (akcininkų) duomenys: vardas, pavardė, asmens kodas, deklaruotos gyvenamosios vietos adresas;
  • Jei steigėjas yra juridinis asmuo – įmonės pavadinimas, įmonės kodas, buveinės adresas, direktoriaus vardas, pavardė, asmens kodas, įstatai, registracijos pažymėjimas. Kai steigėjas yra užsienio juridinis asmuo reikalingas patvirtinimas, kad steigėjas yra įregistruotas užsienio valstybės juridinių asmenų registre;
  • Direktoriaus vardas, pavardė, asmens kodas, deklaruotos gyvenamosios vietos adresas;
  • Originalus įmonės pavadinimas;
  • Įmonės buveinės adresas;
  • Informacija apie įmonės akcijų valdymą procentais;
  • Numatomas įstatinio kapitalo bendrovės dydis (minimalus UAB įstatinis kapitalas – 2500 €);
  • Visi susiję kontaktai (telefono numeris, el. pašto adresas).

Įmonės adresas

Įmonės adresas turi būti registruotas Juridinių registrų centro sistemoje. Jei buveinės patalpos priklauso fiziniam asmeniui -sutartis turi būti patvirtinta notaro, jei patalpų savininkas yra juridinis asmuo – sutartį pasirašo juridinis asmuo. Gali būti kad buveinės patalpos yra įkeistos bankui, tokiu atveju reikalingas banko sutikimas.

UAB mokesčiai, ką verta žinoti?

Uždarosios akcinės bendrovės moka visus mokesčius susijusius su darbuotojų darbo užmokesčio klausimu – taigi moka mokesčius VMI ir Sodrai. Jei UAB turi registruoto turto tai turi mokėti ir nekilnojamojo turto mokestį. Taip pat jei įmonė ketina turėti automobilių, reikia nepamiršti ir apie naujai atsiradusi taršos mokestį. UAB taip pat mokėti dividendus. Dėl patrauklios dividendų mokesčių sistemos dažnai norima pasirinkti vietoj atlyginimo sau išmokėti dividendus. Dividendas – tai bendrovės pelno dalis, išmokama jos akcininkams. „Akcininkas“ – teisinis terminas, dažniausiai šiam asmeniui priklauso visa įmonė arba jos dalis.

Prieš mokant dividendus pirmiausia vertėtų įsigilinti į įmonės finansinę padėtį. Dividendų galite gauti tik iš savo įmonės pelno atskaičius mokesčius. 

Dividendų mokesčio tarifai yra daug mažesni nei pajamų mokesčio tarifai, todėl gali kilti pagunda visai neimti atlyginimo. Geriausia pasikalbėti su kvalifikuotu buhalteriu prieš nusprendžiant, kaip tinkamai UAB bendrovėje mokėti mokesčius. 

UAB apmokestinamoji bazė

Uždaroji akcinė bendrovė yra atskiras juridinis asmuo ir, skirtingai nuo individualios įmonės ar bendrijos, jos vadovų finansiniai reikalai yra visiškai atskiri.

Jei esate įmonės direktorius, esate atsakingas už tai, kad žinotumėte, kaip jūsų verslas yra apmokestinamas. UAB yra atsakinga už įmonės registravimo mokesčius, tai pat turi mokėti pelno mokestį ir su darbo užmokesčiu susijusius mokesčius.

UAB investicijų lengvata

UAB gali gauti investicijų lengvatą net iki 50%, jei investuos į progresyvias ekologiškas technologijas ar ekonomiškai naudingas sritis, pavyzdžiui įmonė įsigis netaršių automobilių arba investuos į darbuotojų kvalifikacijos kėlimą, tarkim IT srityje.

Inovacijų lengvata

Inovacija, kaip sąvoka, reiškia procesą, kurį asmuo ar organizacija imasi konceptualizuoti – diegti visiškai naujus produktus, procesus ir idėjas. Inovacijų lengvata tai nauja mokesčių lengvata įmonėms ar bendrovėms kurios steigia inovatyvias priemones, tai vienas iš būdų kelti konkurencingumą ir motyvuoti įmonių verslininkų elgesį.